Coop Hordaland forlenger med fire år
Coop Hordaland har inngått en langsiktig partneravtale med Åsane Fotball. Der blir det enda mer fokus på breddefotballen.
Coop-logoen er godt kjent for dem som er involvert i Åsane på ulike nivåer, enten man har barn som spiller fotball eller er tilskuer på A-laget sine kamper. Nå er avtalen forlenget ut 2023, med enda mer fokus på barn og unge som spiller fotball.
Det skal blant annet lanseres Extra-dager. Dette er typisk fridager på barne- eller ungdomsskolen der Åsane arrangerer endags fotballskole. Her vil Coop bidra med mat eller drikke fra Extra-butikkene for at deltakerne skal få i seg riktig næring til å yte maksimalt under treningen.
Coop blir også å se på brystet på alle draktene i barne- og ungdomsfotballen, samt på shortsene til U- og A-laget.
I tillegg er planen at Åsane-medlemmer skal bidra som dugnadspersonell når Coop gjennomfører sitt årlige miljøarrangement «Hold Norge rent».
Har fått god synlighet
Digitalsjef i Coop Hordaland, Amanda Haugland, forteller at knytningen mot Åsane Fotball har vært positiv over flere år og bidratt til at kjeden har en sterk markedsandel i bydelen.
- Åsane Fotball har gitt oss god synlighet, og det er derfor helt naturlig for oss å inngå en ny, langsiktig avtale. I denne ønsker vi i enda sterkere grad å vise at vi tar samfunnsansvar, forteller hun.
Daglig leder i Åsane, Gorm Natlandsmyr, gleder seg over at Coop Hordaland har signert en av klubbens lengste partneravtaler:
- Vi tar det som et tydelig signal på at Åsane Fotball er en viktig aktør i denne delen av Bergen. De som vil nå er stort publikum her ute bruker oss til å lykkes, opplever han.
Skal være kampsponsor også
Seriestarten i OBOS-ligaen er bare en drøy uke unna. Sammen med Coop jobber Åsane for å lande de to utvalgte kampene der Coop skal være kampsponsor.
- Vi vet ennå ikke når kampene våre åpnes for publikum, men når det skjer kommer Coop til å markere sin tilstedeværelse på to attraktive kamper.
- Vi jobber også med andre bedrifter som ser på dette som god og målrettet markedsføring og en fin anledning til for eksempel å gjøre artige stunts inn mot vårt publikum, forklarer Natlandsmyr.
Åsane sesongåpner hjemme mot Sogndal fredag 3. juli.