Velkommen til nye asanefotball.no

Det er med stor glede vi kan presentere nye asanefotball.no

Endelig har Åsane Fotball fått seg nye sider som har fått seg et skikkelig ansikstløft. De nye sidene er mer brukervenlig, som vi håper alle vil glede seg over.

-Det er med stor glede vi kan presentere nye sider etter intens jobbing den siste tiden for å få den klar.

— Odd Krister Føllesdal
-Det er med stor glede vi kan presentere nye sider etter intens jobbing den siste tiden for å få den klar. Det har vært et tett samarbeid med Norsk Toppfotball og utviklerene i Netlife Reaserch, Seeds, Enonic og Qbrick, sier mediesjef Odd Krister Føllesdal.

Fokus på kampen

De nye nettsidene er bygget opp etter et responsivt vertikalt design med fokus på mobil først. Det er jobbet mye med strukturering og fokusering på den viktigste informasjonen ut på klubbenes forsider.
Sammen med Netlife Research er det utviklet en rekke moduler og løsninger som lett kan benyttes av klubbene og som vil gi gode brukeropplevelser.
Store og tydelige bilder med god kvalitet er løftet opp som viktige bærere sammen med en funksjonell videospiller. 

Nettsidene til klubbene skal forsterke klubbenes fokus og understøtte arbeidet med å få flere personer på kampene. Det er derfor utviklet en kampmodul med 3 forskjellige modus – en før kamp, en under kampen og en etter kamp. Denne vil gi relevant informasjon for brukerne av nettsidene og gi enkel tilgang til å kjøpe billetter. Selvsagt i klubbenes egne farger og uttrykk.

Eksempel på en slik kampmodul:

kampmodul-etterkamp.jpg
Her er et eksempel på hvordan det kan se ut etter kamp
kampmodul-etterkamp.jpg
Her er et eksempel på hvordan det kan se ut etter kamp
kampmodul-live.jpg
Her er et eksempel på hvordan kamp-modulen ser ut underveis i oppgjøret
kampmodul-etterkamp.jpg
Her er et eksempel på hvordan det kan se ut etter kamp


Innhold er design
I forbindelse med opprettelsen av de nye klubbsidene er det stort fokus på at innhold er design. Dette tas opp gjennom store bilder som sørger for fokus på det man skriver om.

Innholdet er derfor en hoveddel i designet, men man har i tillegg sett på klubbenes logo, farger og mønstre for å kunne forsterke klubbfølelsen.

design.jpg
Mønstre, farger, flagg og fotballmagasiner har dannet bakteppet for designet


Det benyttes store overskrifter for å få frem tydeligheten på hva man ønsker å kommunisere.

I selve artikkelene har klubbene fått en rekke moduler som kan benyttes og disse gir mer lesevennlige artikler.

Løsningen er laget responsiv med fokus på mobil først, noe som stemmer godt med bruken da rundt 70% av brukerne besøker klubbenes nettsider via mobile enheter.

Kortreist teknologi
Den nye medieplattformen baserer seg på kortreist, norsk programvare fra Enonic (web og applikasjonsplattform) og Qbrick (video- og streamingplattform). Enonic brukes allerede av
kunder som Posten, Gjensidige, Norsk Tipping og NAV. Qbrick brukes av blant andre Norsk Tipping, Fotballforbundet og fremover også av NRK. 

Hovedpartner rundt løsningen har vært Netlife Research. De er et digital designbyrå med 70 medarbeidere med spisskompetanse på brukervennlige, digitale løsninger.

Med seg har de hatt Seeds Consulting som har bidratt med teknisk spisskompetanse. Sammen har de gjennomført utvikling, design, overføring fra tidligere løsning og integrasjoner med andre systemer i tillegg til drift, videreutvikling og brukerstøtte.

Si din mening!
Vi holder på å flytte over og oppdatere informasjonen på siden, og leverandørene jobber fortsatt med å luke ut småfeil. Finner du noe som er feil eller savner noe, kontakt klubben (se kontaktinformasjon nedenfor). 

Åsane er også alltid interessert i flere bidragsytere til å oppdatere hjemmesiden og Åsane på sosiale medier. Ta kontakt om du er interessert i å jobbe for Åsane!

Mediesjef

Odd Krister Føllesdal

[email protected]


Linker:

Annonse fra Obos-ligaen: